woensdag 16 juli 2014

Alleen de dood heeft toekomst


Alleen de dood heeft toekomst (Gerrit Komrij)

Een neerslachtige buik

If it doesn´t absorb you, don´t do it (D.H. Lawrence)

Choose your battles

Alain de Botton: A meaningfull life is discovering what is very precious about you and aligning this with the needs of the world.

Constructief discontent zijn

Het dak lekt altijd van boven

Mijn talent is liefhebben

Ik zoek een reisgenoot door het leven en de wereld

Ik ben graag alleen maar heb mensen nodig om alleen te kunnen zijn (Jeroen Wollaars)

De weg naar de top is nooit een rechte (Maarten Ducrot)

Vluchten is beter dan gevangen zitten

Ik ben een serial entrepreneur

Professionaly I am an accountant but I am getting over it

In Amerika geven ze orkanen ook de naam van een vrouw….

Het geweten zuiveren van schuldige Duitsers over de oorlog is net zoiets als overspel plegen. De schuldige partij zou moeten leven met het besef van wat hij de ander heeft aangedaan, in plaats van zijn wandaden te bekennen en zijn geweten te sussen, terwijl hij de onschuldige ander kwetst (Bron: ´Het Familieportret´van Jenna Blum)

Jan-Peter Balkenende is een pitloze druif (Tommy Wieringa)

Als je lang alleen bent, dan kom je in een stemming van studieuze ernst die de schrijver gemeen heeft met de monnik. Als je langs een pub loopt waar mensen luidkeels schateren dan is dat zo onaangenaam. Die misvormde koppen met uitgesperde muilen. Afschuwelijk. (Tommy Wieringa)

Repetetion creates the master (Ad Nooten naar Cesar Millan)

Geluk is een seconde die eeuwigheid wil zijn (Gerrit Komrij)

A long dispute means that both parties are wrong

Niets heeft betekenis behalve die je er zelf aan geeft

Alles heeft met liefde te maken

Dat zou een oordeel zijn en dat past niet bij mij

Het gaat om 3 dingen in het leven: niet oordelen, onvoorwaardelijke liefde en vergeven...jezelf en de ander. Mensen die sterven denken zo.

Ik heb je niet nodig om me op de risico´s te wijzen, ik heb je nodig om sterk te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten